petak, 10. travnja 2015.

Kako mene oslobađaju 10 Božjih Zapovijedi

  1. Ja Sam Gospodin Bog tvoj, nemaj drugih bogova uz mene.
Ja Sam, Ja Jesam ili Jahve je izjava o postojanju, svaki dodatak toj izjavi postaje istinit za onog tko tome nešto dodaje, dodati toj izjavi još nešto staviti uz nju još nešto je potpuno suvišno i nepotrebno, spoznati ovo znači proći kroz vrata života vječnoga.
„A ovo je život vječni: da upoznaju tebe, jedinoga istinskog Boga, i koga si poslao – Isusa Krista.“-Iv 17,3.

  1. Ne izusti Imena Gospodina Boga svoga uzalud
Svaki put kada dodamo negaciju na Ja Jesam, i kažemo ja nisam ili ja nemam, ili kada iza Ja Jesam stavljamo boga kojeg se bojimo ili kojeg preziremo: ja sam siromašan, ja sam glup, ja sam zao, ja sam grešan, izričemo uzaludne ideje koje ničemu ne vode osim patnji i udaljavamo se od temeljne istine Ja Jesam.
„Vidite sada da ja, ja jesam, i da drugog Boga pored mene nema! Ja usmrćujem i oživljujem; ja udaram i iscjeljujem (i nitko se iz ruke moje ne izbavlja).“ Pnz 32,39.

  1. Spomeni  se da svetkuješ Dan Gospodnji
Svaki tren u tvome životu događa se Milošću Gospodinovom, sjetiti se toga je najveća radost koja postoji. Zaista propuštaš priliku biti sretan svaki put kada to zaboraviš.

  1. Poštuj oca i majku da dugo živiš i dobro ti bude na zemlji.
Moj otac i majka su ideje i uvjerenja koja su me dovela na ovaj svijet. Trebam ih uvažavati u potpuno osvijestiti da bih ih mogao ostaviti i ostvariti puninu svog života.
„Stoga će čovjek ostaviti oca i majku da prione uza svoju ženu i bit će njih dvoje jedno tijelo.“-Post 2,24.

  1. Ne ubij
Velika je vjerojatnost da će svatko od nas barem jednom prekršiti ovu zapovijed ukoliko ne shvati da Ja Jesam: umrijet će. Počinit će ubojstvo nad samim sobom. Isus je uskrsnuo i pokazao da je smrt samo uzaludno korištenje imena Gospodnjeg. Naša je dužnost da budemo jedni u Kristu i s Kristom i shvatimo da Ja jesam.
„Ja sam vrata. Kroza me tko uđe, spasit će se: i ulazit će i izlaziti i pašu nalaziti.“ Iv 10,9

  1. Ne sagriješi bludno
Ljubav ne razlikuje i ne razdvaja. Svaki puta kada svoga bližnjeg, brata, susjeda ne volimo kao samoga sebe sagriješili smo bludno. Odavati se bilo kakvoj radnji u kojoj nema ljubavi je razvratništvo i osiromašuje dušu. Svaki put nas ostavlja sve jadnijima i jadnijima.

  1. Ne ukradi
Onaj tko vidi vrijednost u sebi (Ja Jesam) vidi vrijednost u svemu što postoji, a ono što vidi kao bezvrijedno svakako to ne bi htio u svome posjedu. Kada kradeš osiromašuješ sebe, jer se vidiš kao bezvrijedno biće koje mora oteti da bi imalo. Oteti se može samo ono što nema vrijednost. Tako još jače utvrđuješ svoju bezvrijednost, jer skupljaš ono što smrdi pokušavajući sakriti svoj smrad umjesto da se okupaš.

  1. Ne reci lažna svjedočanstva
Za koga svjedočiš osim za Ja Jesam. Kada svjedočiš za bilo što drugo, svjedočiš protiv sebe. Poričeš ono što jesi i svjedočiš vlastitoj smrti i odvojenosti.

  1. Ne poželi tuđeg ženidbenog druga
  2. Ne poželi nikakve tuđe stvari
Ideja da ćeš biti sretan ako budeš imao neku stvari ili bio s nekom osobom je direktno poricanje prve zapovijedi. Jedina radost je ljubiti Gospodina Boga svojega svim srcem svojim, i svom dušom svojom, i svim umom svojim, tada svoga bližnjega možemo ljubiti kao samo ga sebe. Ljubiti znači biti svjestan jednote, zajedništva i svetosti s time što ljubiš. Kada potpuno ljubiš tada iskušavaš svetost. Svetost je ideja da ne postoji ništa izvan, da jesi sve što postoji, da si jedno sa svime.

Oprost je temelj spasenja, bez oprosta je nemoguće izaći iz pakla. Jedino preko oprosta možemo spoznati da Ja Jesam. Mislim da je to temeljna poruka Isusova života i uskrsnuća. Zaista, kako ćemo išta zamjeriti svome bratu ako on nema nikakvu vlast nad nama, ako čak i smrt može biti poništena. Ako drugi nemaju vlast nad našim životima tada je ključ spasenja u nama samima, tj. na našoj slobodnoj volji da dopustimo Duhu da nas vodi.

Naš je slobodni izbor što ćemo misliti, misli koje oslobađaju moraju dovesti do oslobođenja, a misli koji zarobljavaju moraju dovesti do ropstva.
„Zaista, kažem vam, što god svežete na zemlji, bit će svezano na nebu; i što god odriješite na zemlji, bit će odriješeno na nebu.“- Mt 18,18

Oprost nas ništa ne košta. Oprostiti znači osloboditi. Osim što oslobađamo brata, oslobađamo i sebe. Od oprosta svi imaju koristi, a od zamjerke nitko. Oprosti svojim dužnicima da se oslobodiš patnje.
„Tada pristupi k njemu Petar i reče: »Gospodine, koliko puta da oprostim bratu svomu ako se ogriješi o mene? Do sedam puta?« Kaže mu Isus: »Ne kažem ti do sedam puta, nego do sedamdeset puta sedam.«“-Mt 18,21-22


Nema komentara:

Objavi komentar